Začátek listopadu patřil webové analytice. Konala se konference Data Restart a my jsme byli u toho. Letošní ročník byl především o tom, jak nás ovlivňují propady dat a jak se s tím vypořádat. Přinášíme vám shrnutí toho nejdůležitějšího z celého dne.
Honza Tichý sdílel během prezentace několik svých doporučení. Stěžejní je podle něj mít přehled o aktuální a připravované legislativě v oblasti regulace osobních údajů. Tady najdete přehled toho nejdůležitějšího:
Dalším tipem je mít paralelně s Google Analytics daty také Zero tracking. Díky tomu je možné doměřit cookie consent rate. Report consent rate pak může vypadat například následovně:
Prohlížeče Firefox a Safari již mají v základním nastavení blokování 3rd party cookies. Zároveň existují také takzvané adblockery, které také ukládání 3rd party cookies zakazují. Google Chrome zatím blokování 3rd party cookies odkládá, ale pravděpodobně se toho v nejbližších letech dočkáme.
Pavel Jašek mluvil problematice soukolí méně dat. Celý tento problém je pěkně shrnutý na následujícím slidu:
Během této přednášky byla představena technologie Czech Ad ID. Jedná se o identifikátor uživatelů na bázi přihlášení, který bude umožňovat profilovat uživatele i bez cookies. I bez 3rd party cookies tak budeme mít možnost cross-domain a cross-device identifikaci a cílení.
O Czech Ad ID určitě ještě hodně uslyšíme, takže je doporučujeme sledovat.
V této praktické přednášce jsme se dozvěděli několik zajímavých doporučení. Vše se točilo okolo Consent rate.
O samotné implementaci této metodiky se dočtete v prezentaci https://www.slideshare.net/tastecz/data-restart-2022-radek-kupr-consent-rate
Z této přednášky si odnášíme především informace o průměrném consent rate napříč různými obory:
Dále Marina představila následující tipy pro zvýšení consent rate metriky:
Linda představila metriky, které je dobré začít sledovat:
Všechna tato data je dobré ukládat, protože je například rozdíl v uživateli, který se registroval pro slevu a uživateli, který se registroval do věrnostního programu.
Také je vhodné ukládat si zdroje zákazníků:
Jakmile máme potřebné informace, začněme raději nejdříve od menších kampaní (např. zaslání linku do kategorie, pokud uživatel nedokončil nákup, přestože byl v dané kategorii dlouhou dobu) a až následně můžeme personalizovat naše sdělení a dělat pokročilé kampaně. Příkladem a inspirací pak může být například následující postup:
Mnohdy pak pro markeťáky bude také potřeba přístup do CRM, tak aby mohli vyhodnotit například reaktivační kampaň.
Vše stojí za to velmi dobře dokumentovat, abychom v tom měli přehled:
Vzhledem k již zmíněné cookie apokalypse se také Linda Appeltauer věnovala důvodům toho, aby se návštěvníci u vás registrovali. Weby by tak měli hledat důvody pro uživatele k tomu, aby se přihlásili. Mezi tyto důvody může patřit následující:
Kvůli cookie liště nemáme všechna data o konverzích. Dle Davida Janouška je ale můžeme získat následujícími způsoby:
2. Enhanced conversions
3. Import dat z CRM – například skrze google sheets, zapier, sales force apod.
V samotném reklamním systému Google Ads pak jde o to, poskytovat automatizovaným strategiím co nejlepší data pro učení a kombinovat co nejoptimálněji různé druhy reklam.
V přednášce pak také David mluvil o tom, jaké metriky jsou skutečně důležité pro dlouhodobý růst firmy.
Během celého dne zaznělo mnoho dalších zajímavých přednášek. Bohužel se ale všechny informace nevejdou do jednoho článku. Pokud se chcete dozvědět více, navštivte oficiální stránky Data Restartu – najdete tam prezentace všech řečníků a reporty od dalších návštěvníků.
Celkově hodnotíme letošní ročník jako vydařený a těšíme se na další nálož informací zase za rok.
Je samozřejmostí neustálé vzdělávání a sledování nových trendů, proto Vám můžeme nabídnout služby na vysoké úrovni.
Přesný online návod na to, jak uspět v SEO tak, abyste získali více zákazníků.
V našem e-booku najdete potřebné informace a postupy, díky kterým budete schopni pochopit, co je třeba udělat.