Možná jste zaslechli, že v dnešní době se už nevyplatí psát firemní blog. Opak je ale pravdou – kvalitní obsah vám pomůže zvýšit relevantní návštěvnost i povědomí o značce. Díky článkům si také můžete vybudovat důvěryhodnost a autoritu v oboru.
Připravili jsme si pro vás návod, jak napsat článek krok za krokem. Nezapomněli jsme přidat tipy na osvědčené nástroje. Díky těmto radám budete schopni napsat články, které si zamilují lidé i vyhledávače.
V článku se dozvíte:
Před samotným psaním článku je důležité si odpovědět na následující otázky:
Pokud nevíte, proč text píšete, nemá cenu se jím vůbec zabývat. Stejně tak důležité je ujasnit si, pro koho píšete – mají váš článek číst odborníci? Nebo je naopak určen pro širokou veřejnost? Zamyslete se také nad tím, k čemu chcete své čtenáře přimět. Chcete, aby se zapsali k odběru newsletteru? Nebo si mají stáhnout váš ebook?
Až si na všechny otázky odpovíte, pokračujte dál.
Tip: Nezapomeňte si ověřit hledanost vašeho tématu. K tomu vám pomůže analýza klíčových slov, o které jsme psali v článku o zvýšení návštěvnosti webu.
Před psaním vás čeká důkladné vyhledávání informací. Tuto fázi nepodceňujte. Možná jste expert v daném oboru, ale nikdy není na škodu rozšířit si znalosti. Součástí této fáze je také průzkum konkurence.
Jak správně čerpat nápady od vašich konkurentů?
Tip: Nezapomínejte prokoumat zahraniční konkurenci. V angličtině existuje daleko větší množství obsahu než v češtině – využijte toho.
Na základě rešerše a analýzy klíčových slov už máte jasnější představu o čem psát. Vytvořte si osnovu článku – takovou, jakou jste psali ve škole na hodinách slohu. Osnova vám napoví, jak napsat článek. Pomůže vám ujasnit si, jaká podtémata zahrnout a jak text logicky vystavět.
Nyní již máte připravené veškeré podklady – můžete se pustit do psaní. V tuto chvíli je nejlepší vypnout všechna upozornění na vašich zařízeních a v klidu se soustředit pouze na samotné psaní.
Tip: Pokud máte problém se soustředěním, můžete zkusit techniku pomodoro, nebo si stáhněte aplikaci Forest.
Nyní si ukážeme tipy, jak vyzrát na jednotlivé části textu. Není důležité, u jaké části začnete – to je jen na vás.
Asi není nutné zdůrazňovat, jak moc je nadpis důležitý. Právě nadpis totiž rozhoduje o tom, jestli člověk na článek klikne. V dnešní době se na nás hrne obsah ze všech stran, není tak úplně snadné vyniknout.
Podívejte se na krátké video, kde Neil Patel odkrývá TOP techniky, jak napsat skvělý nadpis.
Podívejte se na ukázky chytlavých nadpisů:
Perex (= úvod článku) je extrémně důležitý. Má za cíl navnadit čtenáře, aby pokračovali ve čtení. Jinými slovy si na pár řádcích musíte čtenáře získat. Zajímavě tedy představte, co všechno se v článku čtenář dozví. U delších článků se vyplatí vypsat stěžejní podtémata v bodech (jak můžete vidět například na následující ukázce):
Pokud jste si připravili kvalitní rešerši, sepisování této části by pro vás neměl být problém. Připravili jsme si pro vás základní doporučení.
Pravidla dobré čitelnosti:
Tip navíc: Pokud váš web běží na WordPressu, se strukturou a zásadami SEO vám pomůže plugin Yoast SEO. Je zdarma a snadno se používá.
Další tipy:
Článek by měl být logicky ukončený – v závěru můžete shrnout podstatné informace, nebo odkázat na články s podobnou tématikou. Určitě nezapomeňte na Call To Action (= výzvu k akci).
Mezi nejběžnější CTA patří například tyto věty:
Text už máte napsaný, velká část tvorby je tedy za vámi. Nebylo by však moudré se spokojit s první verzí textu. Článek si po sobě ještě projděte a upravte chyby, překlepy, opakující se výrazy.
Je běžné, že své chyby v textu nevidíte. Nejlepší je tedy dát text k opravě někomu jinému. Nemusí to být nutně korektor – stačí kolega nebo člen rodiny. Pokud zrovna nemáte nikoho po ruce, zkuste si text číst nahlas. Tato technika vám pomůže s tím, aby text nebyl příliš kostrbatý.
Nyní již víte, jak napsat článek. To ale není vše. Pokud si dáváte záležet na kvalitním obsahu, myslete také na jeho propagaci. Nezapomínejte na sociální sítě a optimalizaci pro vyhledávače. Na toto téma jsme sepsali komplexní článek 8 tipů, jak zvýšit návštěvnost webu.
Pokud se vám článek líbil, nezapomeňte ho sdílet dál.
Pokud byste chtěli psát články podle toho, co lidé vyhledávají, a mnohonásobně tak zvýšit návštěvnost vašich článků, pomůžou vám s tím naše SEO služby.
Přesný online návod na to, jak uspět v SEO tak, abyste získali více zákazníků.
V našem e-booku najdete potřebné informace a postupy, díky kterým budete schopni pochopit, co je třeba udělat.