Jak zviditelnit e-shop ve vyhledávačích?

28. 12. 2022
Obsah článku

Atraktivní a dobře strukturovaný e-shop je naprostým základem úspěšného podnikání online. Pokud se ale mají vaše produkty dostat do povědomí vašich potenciálních zákazníků, budete se muset ujistit, že je váš e-shop dobře optimalizovaný pro internetové vyhledávače. Zajímá vás, co vše to obnáší?

jak zviditelnit e-shop

Ujistěte se, že máte co nabídnout

Pokud jste četli náš článek o tom, jak zviditelnit web, tak už nejspíš máte nějaké povědomí o tom, jaké jsou základní prvky SEO, a jak pracovat s klíčovými slovy. Také pravděpodobně už víte, že SEO ovlivňuje celá řada faktorů.

Chcete-li se ale svým e-shopem prorazit na trhu, je důležité si nejprve připomenout, že samotné zviditelnění v online světě vám úspěch nezajistí, pokud nebudete lidem nabízet produkty či služby, které zlepší kvalitu jejich života nebo jim pomohou vyřešit nějaký problém.

Kvalitní prozákaznický přístup

Předtím než se pustíte do optimalizace vašeho e-shopu, ujistěte se, že uplatňujete efektivní prozákaznický přístup. Znamená to, že svým zákazníkům dáváte najevo, že vám na nich záleží, chápete jejich potřeby a snažíte se vyřešit jejich problémy.

Tímto přístupem dokážete z návštěvníků vašeho e-shopu udělat zákazníky a ty si také udržet. Abyste toho dosáhli, potřebujete své publikum dobře znát. Důkladný průzkum cílové skupiny a trhu je klíčem k úspěšnému businessu, stejně jako dobře zvolená marketingová strategie.

Zjednodušte orientaci na e-shopu

Hodnocení SEO e-shopu se zakládá na zřetelné struktuře propojení stránek webu a produktů. Váš web musí mít jasnou navigaci z domovské stránky do kategorie produktů a jednotlivých produktů v těchto kategoriích.

V ideálním případě by se vaši návštěvníci měli z domovské stránky dostat na místo, kde si mohou zakoupit jakýkoli produkt pouhými třemi kliknutími. Špatná navigace na e-shopu je podle Hubspotu v 61,5 % případů důvodem, proč se rozhodnou opustit webovou stránku.

Ukázka jednoduché navigace

Ukázkovým příkladem funkčního e-shopu na tři kliknutí je například web společnosti Walmart, kde vás kliknutí na ikonu hračky zavede k výběru hraček a dalším klikem ji vložíte do košíku.

Zdroj: https://www.vbout.com/wp-content/uploads/2022/02/simplify-your-website-construction.png

Zaměřte se na uživatelskou zkušenost

Dobrá uživatelská zkušenost (známá též jako user experience nebo UX) závisí hlavně na tom, zda pomůžete potenciálnímu zákazníkovi procházet vaše stránky a plnit jejich přání co nejefektivnějším způsobem. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je pomocí personalizovaných doporučení.

Je to podobné, jako když přijdete do kamenného obchodu a prodavačka vám nabízí podobné produkty. Zobrazte tedy návštěvníkům produkty podobné těm, které hledají, a přidejte na e-shop sekci „nejprodávanější“. Podrobnější informace o UX e-shopu najdete tady.

Zrychlete načítání e-shopu

Čím rychleji se dokáže vaše webová stránka načíst, tím vyšší hodnocení ve vyhledávači (v SERPu) bude mít. Abyste zkrátili načítání e-shopu, vkládejte obrázky v nižší velikosti, která stále umožňuje kvalitní zobrazení, a odstraňte všechny nepotřebné pluginy a další doplňky.

Kromě vyššího hodnocení vyhledávačů tím opět zlepšíte uživatelskou zkušenost. Podle statistik zveřejněných společností Hubspot, je pomalé načítání webu nejčastějším důvodem (v 88,5 % případech), proč návštěvník opustí stránku.

Nezapomeňte na mobily

Svůj e-shop přizpůsobte pro jakékoli obrazovky. Stále více lidí používá k vyhledávání na internetu mobilní zařízení, takže přizpůsobení zobrazení e-shopu pro mobilní obrazovky je klíčovým prvkem funkčního SEO pro e-shopy. Podle Hubspotu je druhým nejčastějším důvodem (v 73,1 % případech) opuštěním webu právě neresponzivní design.

Zajistěte si originální grafiku i texty

I když vaše stránka bude ve vyhledávačích dobře hodnocena, potenciální zákazníci nebudou spokojeni, pokud vše nebude vypadat profesionálně. Konkurence mezi e-shopy je vyšší než kdy jindy a lidé, kteří nakupují online, očekávají to nejlepší. Proto si na vzhledu vašeho e-shopu dejte skutečně záležet.

Spokojenost zákazníka má vliv na vyhledávače

Ve skutečnosti je spokojenost návštěvníka na webu úzce spojena s tím, jak budou váš e-shop hodnotit vyhledávače. Pokud většina přicházejícího publika web zase rychle opustí, Google i Seznam ho nebudou ukazovat na vyšších pozicích ve vyhledávání. Snažte se se svými zákazníky také pravidelně komunikovat, sdílejte hodnotný obsah, raďte jim a sdílejte své zkušenosti.

Kvalitní obsah se šíří snáz

Dejte si záležet na každém detailu e-shopu. Nejen po stránce grafické, ale také textové. Originální texty a popisky, které dokáží vzbudit emoce, by měly být neodmyslitelnou součástí vaší značky. Plnohodnotný obsah s neotřelými texty se totiž šíří o dost snadněji a o to by vám mělo jít především. Na kvalitním grafikovi a copywriterovi se tedy rozhodně nevyplatí šetřit.

Optimalizace klíčových slov pro e-shop

Optimalizace klíčových slov je svatým grálem ve světě e-commerce SEO. Základem všeho by měla být kvalně zpracovaná analýza klíčových slov, která vám ukáže, jaké výrazy se hledají v souvislosti s vaším zbožím. Chcete-li dosáhnout maximálního úspěchu s vaším e-shopem, je nutné umístit klíčová slova relevantní k vašemu produktu v každé části webu. Nezapomeňte klíčové výrazy přidat do alternativních popisků, popisů obrázků a samozřejmě do názvu produktů.

Pozor na nadbytek klíčových slov

Pokud ale chcete, aby vás Google identifikoval jako kvalitní e-shop, který stojí za to ukázat, klíčová slova je nutné rozmístit s rozvahou na správných místech a v optimálním množství. Lidé se často snaží použít co nejvíce možných klíčových slov v domnění, že přilákají více lidí. To vám ale může ve výsledku více uškodit než pomoct.

Zaměřte se na delší fráze

Pozornost byste měli věnovat především tzv. longtailovým klíčovým slovům. Podle Word Stream je více než jedna třetina vyhledávání na Google delší než čtyři slova. Vzhledem k tomu, že se většina společností zaměřuje na krátká klíčová slova, je zde vysoká konkurence. Díky použití longtailových výrazů tak máte mnohem větší šanci se zviditelnit.

Věnujte pozornost produktové stránce

Produktové stránky jsou jádrem vašeho internetového podnikání. Vylepšení produktové stránky přidáním dalších informací o produktu pomůže vyhledávačům váš web najít. Existují dvě taktiky, které je třeba uplatnit pro zlepšení SEO produktových stránek:

  • Optimalizace názvu produktu: k názvu produktu potřebujete připojit často hledané výrazy. Název produktu je zásadní, protože se pak promítne v názvu SEO a URL adrese stránky produktu.
  • Optimalizace obrázků: obrázky na vašem webu by měly ilustrovat vaše produkty jasně a z několika úhlů. Každý obrázek byste pak měli pojmenovat konkrétním názvem produktu. K tomu použijte slova, jež obrázek detailně popisují. Zvýšíte tím pravděpodobnost, že se vaše zboží zobrazí ve vyhledávání obrázků Googlu i Seznamu.

Klíčová slova v názvu produktu

Než se rozhodnete, jaký název přidělíte vašim produktům, proveďte rychlou analýzu klíčových slov pomocí některého z online nástrojů a porovnejte, jakou mají vámi vybraná slova konkurenci.

Jde především o to nalézt zlatou střední cestu, která bude odpovídat velikosti a konkurenceschopnosti vašeho e-shopu. Pro menší e-shopy je zpravidla obtížnější uspět s použitím vysoce konkurenčních slov. Stejně tak ale nepřilákáte příliš návštěvníků na slova, která nikdo nehledá.

Zvažte zařazení e-shopu do srovnávačů zboží

Podíl lidí, kteří vyhledávají a nakupují zboží přes srovnávače zboží, se neustále zvyšuje, proto stojí za uvážení, zda byste na těchto místech neměli představit svůj produkt i vy. Mezi hlavní vyhledávače, do kterých lze zařadit téměř jakékoli zboží, se řadí Google nákupy, Zboží od Seznamu a Heureka. Vedle nich ale přibývají také tematické srovnávače, jako například Glami, Favi, Furnio nebo Biano. Ty spíše fungují jako katalog než srovnávač.

Pokud budete chtít vaše produkty ve srovnávačích zboží porovnávat s konkurencí, musí váš e-shop být schopen vygenerovat XML feed, který obsahuje veškerá textová data o vašich produktech, jako je název produktu, výrobce, cena, EAN apod.

Jak zviditelni e-shop: nezapomínejte na sociální sítě

Dokážete si v dnešní době vůbec představit internetový obchod, který by fungoval bez účtu na sociálních sítích? Sociální sítě převzaly trh komunikace mezi obchodem a zákazníkem. Nejlepšími sociálními sítěmi, kde vás potenciální zákazníci snadno najdou, jsou Facebook, Instagram, Twitter.

V závislosti na charakteru vašeho produktu může být ale chytrým tahem ukázat se na sociálních sítích, které ještě nejsou přeplněné vaší konkurencí, jako je například LinkedIn nebo TikTok. Pokud budete dostatečně rychlí, můžete vyniknout na trhu, který vaši konkurenti prozatím neobjevili.

Jak vás sociální sítě zviditelní?

Sociální sítě mají velký prodejní potenciál především proto, že je mnoho uživatelů využívá k vyhledávání namísto Googlu nebo Seznamu. Například Facebook používá algoritmus, který ukazuje, jaké stránky a skupiny nejlépe odpovídají hledanému klíčovému slovu. Když potom tedy do vyhledávání na Facebooku zadáte výraz „make-up“, zobrazí se vám výsledky s nejvyšším počtem návštěvníků, „lajků“, odezvy apod.

Jak prodávat na sociálních sítích?

Sociální sítě mají tu výhodu, že zde můžete nejen komunikovat se svými zákazníky, ale také přímo prodávat váš produkt. Sociální platformy umožňují shromažďovat informace o vašem publiku a také o vaši konkurenci a srovnávacích testech. K tomu, abyste se dostali do povědomí zákazníků, můžete zvolit organickou i placenou strategii.

Organický přístup zahrnuje například recenze vašich produktů na vašem účtu, interakci se zákazníky, sdílení obsahu vytvořeného vašimi zákazníky apod. Placený marketing spočívá ve využití placených reklam, marketingových kampaní s influencery apod.

Kolik lidí nakupuje na sociálních sítích?

Podle dat z Digital 2022 Global Overview Report byli uživatelé internetu ve věku 16 až 64 dotázáni, proč používají sociální sítě. Téměř 28 % uvedlo, že je důvodem hledání inspirace, co dělat nebo nakupovat.

Něco málo přes 26 % respondentů prohlásilo, že hledali produkty, které by si mohli koupit. I když lidé nepoužívají sociální platformy k nakupování, ukazuje se, že je to účinný kanál pro značky. 23 % lidí odpovědělo, že jej používají hlavně k prohlížení obsahu zveřejněného svými oblíbenými značkami.

Placená reklama a SEO

Vzhledem k tomu, že budování dobré pozice ve vyhledávačích je běh na dlouhou trať, mohou vám s tím v začátcích pomoci PPC reklamy. Reklama zvýší vaši šanci, že se váš e-shop při zadávání klíčových výrazů zobrazí na prvních příčkách vyhledávačů mezi placenými příspěvky. Abyste toho dosáhli, je nezbytné reklamu dobře zacílit na správná klíčová slova stejně jako v případě optimalizace webu.

Jak vám PPC reklama pomůže?

Reklama na Googlu maximalizuje šance, že lidé kliknou na jeden z vašich odkazů a navštíví váš e-shop. Dvojité zobrazení ve vyhledávači způsobí, že bude publikum více zaujaté vůči vaší firmě. Bude totiž předpokládat, že když ji vidí ve výsledcích vícekrát, musí nabízet produkty s dobrou pověstí.

Kombinace PPC a SEO je velmi cenná, protože vám zvýší návštěvnost a umožní vám okamžitě vidět, která klíčová slova přivádějí nejvíce publika a která jsou méně účinná. To vám následně pomůže lépe zacílit SEO.

Ujistěte se, že pro vás má reklama smysl

Investice do PPC reklam se vám z hlediska SEO vyplatí více než do jakéhokoli jiného typu placené reklamy, ale musíte se nejprve ujistit, že vaše produkty jsou konkurence schopné, váš web vypadá profesionálně, poskytuje dobrou uživatelskou zkušenost a celý e-shop je optimalizovaný, aby vám reklama přinesla skutečné výsledky. PPC se hodí použít zejména, pokud:

  • chcete své publikum nasměrovat na svoji prodejní stránku
  • chcete mít rychlé výsledky
  • váš produkt je nový nebo jediný svého druhu
  • propagujete citlivě časovou nabídku (vánoční dárky apod.)

Jak zviditelni e-shop? Buďte trpěliví a nechte si pomoct

Mnoho majitelů elektronického obchodu se začíná cítit zoufale, když jejich stránka nemá dostatečnou návštěvnost. Přilákat nové zákazníky do e-shopu, zejména do nově založeného, ale není vůbec jednoduché vzhledem k obrovské konkurenci. Uspět v online světě proto vyžaduje spoustu práce, trpělivosti a odhodlání.

Protože správná strategie SEO je pro váš e-shop opravdu zásadní, zvažte najmutí online digitální agentury, která vám pomůže získat první pozice ve vyhledávači rychleji a lépe. I když to vyžaduje investovat nějaké peníze, máte větší jistotu dobrých výsledků. Nejlépe to vystihl Henry Ford větou: „Zastavit marketing, abyste ušetřili peníze, je jako zastavit hodiny, abyste ušetřili čas.“

Pokud chcete skutečně ušetřit čas potřebný k tomu, aby byl váš e-shop vidět, můžete nás kontaktovat prostřednictvím formuláře. V naší agentuře vám rádi pomůžeme zvolit vhodnou strategii a postaráme se, aby byl váš e-shop vidět.

Obsah článku

Negeneruje Váš e-shop zisky podle představ?

Úspěšný e-shop vyžaduje precizní nastavení, které my umíme.
Chci plně funkční e-shop!

Náš blog

Tipy a novinky z oblasti digitálního marketingu
Do blogu

Chtěli byste s námi probrat možnosti spolupráce?

Rádi vám poradíme a navrhneme možnou strategii
Spojte se s námi
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram