Pokud jste vlastníky webových stránek nebo je máte na starosti, pravděpodobně už jste pojem on-page SEO (někdy nazývané obsahové SEO) slyšeli a možná také už víte, že se bez něj v online podnikání neobejdete. Tušíte ale proč? Pojďme si v krátkosti vysvětlit:
On-page SEO je postup optimalizace obsahu webových stránek pro vyhledávače, aby se zobrazovaly na vyšších pozicích vyhledávání na relevantní klíčová slova, a to vám přivedlo větší množství návštěvníků.
Příkladem může být například hledání na klíčové slovo “překladatelská agentura”. Naši zákazníci Presto a Didacticus se díky SEO zobrazují na 1. a 5. pozici ve vyhledávání následovně:
Zdroj: prinstcreen z Google.com
On-page SEO je jednou z nejběžnějších strategií digitálního marketingu a základním stavebním kamenem webu, bez kterého by se k vám potenciální zákazníci nemohli dostat prostřednictvím přirozeného vyhledávání.
Kromě toho, že on-page faktory umožňují vyhledávačům vyhodnotit obsah webu, pomáhají uživatelům rychleji pochopit, o čem vaše webová stránka vlastně je a zda poskytuje to, co právě hledají.
Jinými slovy, on-page SEO umožňuje algoritmům vyhledávačů analyzovat obsah na vašem webu a rozpoznat, zda je relevantní pro dotaz hledajícího. Tento algoritmus se neustále mění a zdokonaluje, aby dokázal co nejlépe porozumět záměru uživatelů.
On-page SEO poskytuje nejlepší návratnost investic v rámci online marketingu díky tomu, že umožňuje dlouhodobý přínos. Jakmile se jednou zobrazíte dobře ve vyhledávání, většinou se jen tak z předních pozic nedostanete.
Až polovina veškeré návštěvnosti webových stránek pochází z vyhledávačů, jako je Google. Na základě toho si můžete domyslet nebo rovnou spočítat, kolik procent vašich příjmů online pochází z výsledků vyhledávání.
Když se řekne on-page SEO, mnoho lidí si představí umístění klíčových slov na web, ale ve skutečnosti je za tím mnohem víc. Analýza relevantních klíčových slov a jejich následná implementace do všech částí webu je sice základní praktikou on-page SEO strategie, ale bez kvalitního obsahu můžete o úspěchu v online prostředí jenom snít.
Zatímco dříve stačilo použít velké množství klíčových slov a ta v co největší hustotě až „násilně“ zakomponovat do obsahu webu, abyste se dostali na první pozice vyhledávačů, nyní Google přisuzuje mnohem větší význam kvalitě a relevantnosti obsahu vzhledem k vyhledávaným výrazům.
Ve skutečnosti vám nadužívání klíčových slov může naopak spíše uškodit. Takže pozor na to. Pokud tedy chcete být v online světě vidět a přivádět na svůj web více návštěvníků, musíte především tvořit obsah, který je pro ně užitečný.
Vedle kvalitního obsahu existuje několik dalších faktorů, které vám pomohou obsadit první pozice vyhledávačů. Pojďme se tedy podívat na další důležité faktory optimalizace, které vašemu online podnikání přinesou pozitivní změnu.
Jak už zaznělo o pár řádků výše, základem úspěšné SEO strategie je analýza klíčových slov. K tomu pro začátek můžete využít některý z dostupných online nástrojů, jako je například plánovač klíčových slov od Googlu.
Kromě nejvyhledávanějších klíčových frází nezapomínejte cílit také na méně konkurenční longtailová klíčová slova. Jakmile získáte ta správná klíčová slova, je na čase začít tvořit obsah. Vždy se však ujistěte, že klíčová slova do svého obsahu začleňujete přirozeně.
Zároveň vždy dbejte na to, co se lidé snaží při zadávání klíčových slov do vyhledávání najít.
Titulek stránky, neboli SEO title, je dalším velmi důležitým nepřímým on-page SEO faktorem, protože jej Google může zobrazit přímo ve vyhledávání a určí tak, zda se lidé prokliknou na danou stránku či nikoliv, což Googlu značí relevantnost dané stránky.
Titulek by měl obsahovat hlavní klíčová slova, mít 50 až 60 znaků a měl by být pro každou stránku jedinečný. Titulek stránky se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje jako text odkazu.
Mezi další faktory patří dále meta description, který obsahuje informaci o obsahu stránky. Spolu s titulkem stránky se zobrazuje ve vyhledávači a měl by být pro každou stránku webu unikátní.
Vyhledávače i návštěvníci upřednostňují jednoduché a neměnné URL adresy, které obsahují kratší název stránky. URL adresa by tedy především měla být jasná, výstižná a měla by vypovídat o obsahu dané stránky.
Aby byl obsah na první pohled atraktivní pro vyhledávače i pro návštěvníky webu, měl by být přehledný. Jednotlivé úseky proto čleňte na kratší odstavce a používejte nadpisy pro odlišné úrovně, tedy H1, H2, H3, případně další. Některé pasáže můžete zvýraznit tučně a jiné například zapsat pomocí odrážek.
Aby fulltextové vyhledávače dokázaly rozpoznat, co je obsahem jednotlivých obrázků na stránce, neměli byste opomíjet ani alternativní popisy ke každému použitému obrázku na vašem webu. Navíc se pak díky tomu pak mohou často obrázky zobrazit v samotných výsledcích vyhledávání.
Kromě výše uvedených existují další faktory, které ovlivňují on-page SEO a hodnocení kvality vašeho webu algoritmy vyhledávačů. Konkrétně se jedná o následující:
On-page SEO představuje pouze jednu část celkového SEO výkonu webu. Pro hodnocení vašeho webu vyhledávači je totiž stejně důležité i to, co se děje mimo něj. Jak dobře se vaše stránky zobrazují ve vyhledávačích ovlivňuje spolu s on-page tedy také off-page SEO.
Zatímco on-page faktory se týkají především nastavení webu, kvality obsahu a také kódu, off-page SEO faktory zahrnují veškeré propagační aktivity webu mimo něj. Patří sem především linkbuilding, ale kromě toho například také content marketing, public relations a mnoho dalších.
Nyní už víte, co přesně on-page SEO znamená a jak si s ním poradit. Odrazovým můstkem pro zviditelnění vašeho webu je tedy kvalitní analýza a následný výběr relevantních klíčových slov.
Na ni byste měli navázat dalšími důležitými on-page faktory a dále také věnovat pozornost off-page faktorům. Nezapomínejte, že základem úspěchu vašeho webu je hodnotný obsah, který je relevantní pro vaše cílové zákazníky, aby ho chtěli nejen číst, ale také sdílet.
Pokud byste chtěli externí pomoc, můžete si přečíst více o naši SEO službách nebo nás rovnou kontaktovat.
Přesný online návod na to, jak uspět v SEO tak, abyste získali více zákazníků.
V našem e-booku najdete potřebné informace a postupy, díky kterým budete schopni pochopit, co je třeba udělat.