Výkonnostní marketing zahrnuje veškeré měřitelné marketingové činnosti, jejichž cílem je maximalizace konverzí, které jsou předem stanovené v závislosti na účelu konkrétní marketingové kampaně. Níže si to vysvětlíme o něco detailněji.
Výkonnostní marketing je zaměřený na výkon, jinými slovy – na zvýšení veškerých měřitelných akcí, neboli konverzí. Jeho základem je stanovení si měřitelných cílů a následná dlouhodobá optimalizace, která vede k jejích dosažení. Výkonnostní marketing tedy zahrnuje veškeré marketingové aktivity, které jsou zacíleny na zlepšení poptávek, registrací, prodejů a dalších měřitelných aktivit na webu v závislosti na vytyčených cílech.
Výkonnostní marketing se skládá z budování a optimalizace zdrojů návštěvnosti a ze zvyšování konvertibility webu, které lze dosáhnout jeho efektivizací. Typickým nástrojem výkonnostního marketingu jsou například PPC kampaně, jejichž výkon jde ruku v ruce s uživatelskou přívětivostí webu (UX a UI) a jeho důvěryhodností, danou zejména úrovní copywritingu. Výkonnostní marketing nestačí pouze nastavit a zapnout, ale průběžně sledovat, měřit, analyzovat, interpretovat a vylepšovat.
Díky kvalitně nastavené analytice a podrobným datům lze velmi dobře vyhodnocovat nejen marketingové kampaně, ale také optimalizovat web a nákupní proces. Na základě získaných dat lze lépe cílit marketingové kampaně, vybírat konkrétní klíčová slova i umístění bannerů, vybrat nejlepší denní dobu, kdy mohou kampaně běžet, a zaměřit je na lokality, kde se nacházejí zákazníci.
Konkrétní cíle, kterých má výkonnostní marketing dosáhnou, závisí na účelu marketingové kampaně, tedy na tom, zda je zaměřena na podporu známosti vaší značky (budování brandu) nebo přímo na prodeje. Podle toho rozlišujeme dva typy kampaní – prodejní a imageové.
Jak už ze samotného názvu vyplývá, tyto kampaně jsou zaměřené na prodej. U prodejních kampaní pracujeme s tím, že zákazník je již rozhodnutý nakoupit, ale zvažuje jednotlivé nabídky. Cílem prodejních kampaní jsou tedy objednávky.
Tyto kampaně vstupují do nákupního procesu ještě dříve než prodejní kampaně, jelikož jejich hlavním úkolem je přivést značku nebo produkt do povědomí zákazníka. K tomuto účelu se využívají například reklamní bannery nebo videoreklamy. Cílem imageových kampaní tedy primárně není prodej, ale lead (dílčí cíl), jako je registrace, odběr newsletteru, vyplnění formuláře apod.
Hlavní složkou výkonnostního marketingu je optimalizace zdrojů návštěvnosti, která spočívá ve výběru reklamních aktivit, jež povedou ke zvýšení požadovaných konverzí na webu. Tato činnost zahrnuje výběr webů (pro affiliate marketing, bannery, videoreklamy apod.) a výběr klíčových slov, na které se bude reklama zobrazovat ve vyhledávačích. Nejpoužívanějšími nástroji optimalizace zdrojů návštěvnosti jsou:
Ve výkonnostním marketingu lze měřit:
Efektivizace webu je nezbytnou složkou výkonnostního marketingu na podporu konverzí z příchozích návštěvníků. O efektivitě, nebo také použitelnosti, webu rozhoduje především uživatelská přívětivost webu (UX a UI) a důvěryhodnost webu, daná zejména copywritingem.
Efektivizace webu je dosahováno pomocí analytiky návštěvnosti a chování návštěvníků na webu, na základě kterých lze získat data o tom, co funguje velmi dobře a co je naopak potřeba vylepšit, výkonnostních testů a optimalizace. K efektivizaci webu se využívají zejména tyto nástroje:
Zatímco některé marketingové aktivity mohou být obtížně měřitelné, u výkonnostního marketingu přesně víte, jaké výsledky konkrétní kampaň přinesla a kolik vás to stálo. Celkový úspěch výkonnostního marketingu určují předem stanovené cíle a jejich dosažení.
Výkonnostní online marketing by měla využít každá firma, která může měřit získání platícího zákazníka. Pokud se společnost zaměřuje pouze na budování brandu hůře měřitelnými nástroji a opomíjí výkonnostní marketing, přichází o značnou část potenciálních zákazníků. Výkonnostní marketing slouží především k tomu, aby přivedl firmě platící zákazníky.
Jak je již uvedeno v článku, kampaň nestačí spustit, musí být správně nastavená a především pravidelně vyhodnocovaná. Proč? Protože chceme vědět, zda se investice vyplácí, a to my umíme! Rádi Vám pomůžeme nejen s placenou reklamou.
Přesný online návod na to, jak uspět v SEO tak, abyste získali více zákazníků.
V našem e-booku najdete potřebné informace a postupy, díky kterým budete schopni pochopit, co je třeba udělat.