Hodnocení výsledků v Google Ads a analýza příčin změn výkonu jednotlivých kampaní může být celkem oříšek. Minimálně to vždy zabere dost času. Google nově přichází s něčím, co by nám tento čas mohlo ušetřit – s Google Ads Explanations. A nebo to tak úplně není?
Nejspíše již znáte možnost porovnat výkon kampaní přímo v prostředí Ads v tabulce statistik. Stačí v nastavení časového období kliknout na přepínač „Porovnat“ a tím aktivovat výběr druhého časového období, se kterým chcete výsledky srovnávat.
S tabulkou si můžete dál hrát. Pokud kliknete v popiscích sloupců na dvojitou šipku, tento sloupec se rozšíří a vy uvidíte přesné výsledky za obě období a jejich procentuální a numerickou změnu.
Právě teď se v účtech Google Ads objevuje nová funkce – Google Ads Explanations. Ta nabízí vysvětlení jednotlivých změn výsledků – řekne vám, jaké jsou pravděpodobné důvody, které k těmto změnám vedly. Ušetří vám tak dost času s analyzováním a vy se můžete více soustředit na samotnou optimalizaci.
Změny výkonu, u kterých Google Ads zná pravděpodobná vysvětlení, zvýrazní tabulka statistik modře. Po najetí myší na tato zvýrazněná čisla se dozvíte více informací.
V těchto vysvětleních Google pracuje s následujícími faktory:
Pokud vám výkon kampaní často kolísá a už si moc nevíte s těmito výkyvy rady, zkuste náš PPC audit. Váš účet projdeme a řekneme vám, co kde změnit a vylepšit.
Přesný online návod na to, jak uspět v SEO tak, abyste získali více zákazníků.
V našem e-booku najdete potřebné informace a postupy, díky kterým budete schopni pochopit, co je třeba udělat.